Przy jakim przebiegu wymienić pasek rozrządu?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #76
    Jedna z teorii mowi o pierwszej wymianie po 90kkm, a nastepne co 75kkm. Oczywiscie pasek z rolkami i napinaczem oraz pompa wody
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • orzel720
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2267
      • Superb III (3V3)

      #77
      Dziś poznałem sklepowe ceny ORI części! żadne tam zamienniki + robocizna do 1.9TDI BXE
      - Kompletny rozrząd +pompa w: 480+180=660zł
      - robocizna 250zł

      W sumie ta przyjemność dla Klienta w Olkuszu kosztuje 910zł.

      Komentarz

      • grizzly
        Drive
        • 2010
        • 95

        #78
        Podpinam się pod ten temat z pytaniem :
        Auto ma przebieg 79tyś od nowości , ASO tłumaczy że wymiana paska w tym aucie ( O2 2006r.) dopiero przy 125tyś ...
        Ja myślę aby wymienić przy około 95tyś , co wy proponujecie ?
        był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
        skradziona Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
        jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO

        Komentarz

        • orzel720
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2267
          • Superb III (3V3)

          #79
          grizzly, Po ponownych rozmowach z kuzynem mechanikiem ustaliłem, że bezpiecznie będzie ok. 100 000 km tak więc mnie pozostało ok 15000 km ale każdy właściciel musi podjąć tę decyzję samemu

          pozdro
          Orzeł

          Komentarz

          • Twelvi
            Drive
            • 2009
            • 56

            #80
            Witam a ja mam pytanie dotyczące paska,kolega w oplu odczuł kiedy trzeba wymienić pasek.Czy to możliwe?Czy auto inaczej się zachowuje?

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #81
              Zamieszczone przez Twelvi
              Witam a ja mam pytanie dotyczące paska,kolega w oplu odczuł kiedy trzeba wymienić pasek.Czy to możliwe?Czy auto inaczej się zachowuje?
              możliwe jak ma bezkolizyjny rozrząd, pasek się rozsypie, albo straci trochę zębów to wtedy odczuje

              [ Dodano: Pią 08 Paź, 10 20:56 ]
              Zamieszczone przez orzel720
              grizzly, Po ponownych rozmowach z kuzynem mechanikiem ustaliłem, że bezpiecznie będzie ok. 100 000 km tak więc mnie pozostało ok 15000 km ale każdy właściciel musi podjąć tę decyzję samemu
              robię dokładnie tak samo, tym bardziej, że rolki zaczynają do mnie cicho szeptać: juszzzzz czasssss... juszzzzzz czassssss... juszzzzzzz czassssss :lol: :wink:

              przy okazji chyba Grześ rozbebeszy mi cały motor i zobaczymy jak to się tam wszystko ma :twisted:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • beaviso
                Elegance
                • 2010
                • 767
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #82
                W książce serwisowej do mojej O2 1.9 TDI BXE, 2008 rok, wymiana paska zębatego rozrządu jest fabrycznie określona na przegląd przy 150'000 km.

                I tak zamierzam zrobić przy ok. 120 kkm, ale przy fabrycznych 150 kkm wymiana wcześniejsza niż 120 kkm byłaby raczej przesadą. W drugim samochodzie (Vectra CDTI) zrobiłem identycznie - rozrząd przy 120 kkm zamiast przewidzianych 150 kkm + pompa wody.

                M.

                [ Dodano: Sro 13 Paź, 10 08:30 ]
                Zamieszczone przez AdamB
                Amalus, w 1.9TDI w roku modelowym 2008 wg książki serwisowej jest tylko podany graniczny przebieg paska i jest to 150kkm. Ale przy przebiegu 90kkm jest kontrola paska rozrządu i serwis ASO (jeżeli auto jest serwisowane w ASO) zależnie od jego decyzji rozrząd się wymienia lub jeździ się dalej. Więc ASO żeby nie ryzykować odpowiedzialności za zerwany pasek wymienia go przy 90kkm.
                Nie do końca jest tak jak piszesz. Również mam O2 1.9TDI BXE RM2008, prod. 2008, i w książce serwisowej jest napisane, że wymiana paska następuje po 150'000 km w silnikach diesel z pompowtryskiwaczami, natomiast po 90'000 km następuje kontrola paska, ale ta czynność dotyczy wyłącznie silników benzynowych czterocylindrowych, a nie TDI PD.

                W roku 2009 przy okazji przeglądu w ASO dostałem "checklistę", na której było to opisane dokładniej:
                Dla silników z pompowtryskiwaczami do RM2006 włącznie - co 120'000 km
                Dla silników z pompowtryskiwaczami od RM2007 - co 150'000 km
                Powyższe dotyczy wymiany paska zębatego, natomiast rolka napinająca co 240'000 km!
                Ani słowa o kontroli przy okazji wcześniejszych przeglądów / mniejszych przebiegów.
                W sumie całkiem nieźle, ja tam aż tak ryzykować nie będę i po 120 kkm zmienię kompletny rozrząd i pompę, ale takie interwały podawane przez ASO świadczą raczej pozytywnie o potencjalnej trwałości elementów i statystyce awarii.

                M.
                666 4U

                Komentarz

                • grizzly
                  Drive
                  • 2010
                  • 95

                  #83
                  Pomocna informacja :wink:
                  Byłem w innym ASO , bardziej zaprzyjaźnionym i okazało się tak:
                  zdaniem wcześnejszego ASO wymiana paska przy 125tyś
                  jednak podjechałem do innego punktu i mechanicy w zaprzyjaźnionym ASO jednak powiedzieli , że to zbyt dużo i paski pękają :P więc cała prawda wyszła na jaw
                  Poprawnie :
                  Wymiana paska od 90tyś do 105 tyś MAX
                  był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
                  skradziona Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
                  jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO

                  Komentarz

                  • lukasz.zst
                    Drive
                    • 2010
                    • 47

                    #84
                    Słyszałem że w każdym silniku diesla było inaczej ja mam silnik 1.9AXR i nie wiem do końca kiedy trzeba wymienić pasek i co w chodzi w skład

                    Komentarz

                    • fajka1983
                      Classic
                      • 2009
                      • 27

                      #85
                      wymiana paska

                      tak czytam co piszecie i sobie mysle ze mnie tez czeka wymiana ja od nowosci mam przejechane 45tys auto 2005r uzywane jako 2 i co musze wymieniac pasek??

                      Komentarz

                      • stoku
                        Classic
                        • 2010
                        • 12

                        #86
                        f1983-rozmawiałem z mechanikiem,który korzysta ze stosownych szkoleń.Akurat jestem w bardzo podobnej sytuacji.Stwierdził,że jeśli samochód eksploatowany jest 5 lat a nie pokonał kilometrów na które jest obliczony to trzeba wymieniać pasek rozrządu.Chodzi o starzenie się materiału z którego wykonane są części.
                        Zrobisz jak chcesz,ja wymieniam-i tak tego nie uniknę a będę spokojnie cisnął na gaz.

                        Komentarz

                        • beaviso
                          Elegance
                          • 2010
                          • 767
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #87
                          Raz że materiał się starzeje (choć kurczę bez przesady) - a dwa, że ten niewielki przebieg samochód mógł całkiem intensywnie wypracować tylko w hardcorowej jeździe miejskiej, w trybie start-stop, jeżdżąc w korkach (o ile można to nazwać jazdą).

                          M.
                          666 4U

                          Komentarz

                          • pasożyt
                            Classic
                            • 2010
                            • 26

                            #88
                            Zamieszczone przez lukasz.zst
                            Słyszałem że w każdym silniku diesla było inaczej ja mam silnik 1.9AXR i nie wiem do końca kiedy trzeba wymienić pasek i co w chodzi w skład
                            Mój mechanik (doświadczenie w Skodach kilkanaście lat, w mojej poprzedniej osiem) stwierdził, że w AXR po 90kkm. a później co 60kkm. Uwierzyłem, przybyłem, wymieniłem (to pierwsza wymiana po kupnie, a za przebieg głowy bym nie dal): pasek, rolki (prowadzącą i napinającą) oraz pompę wodną.
                            Spiesz się, nigdy nie wiesz kto Cię dogania

                            Komentarz

                            Pracuję...