Jedna z teorii mowi o pierwszej wymianie po 90kkm, a nastepne co 75kkm. Oczywiscie pasek z rolkami i napinaczem oraz pompa wody
Przy jakim przebiegu wymienić pasek rozrządu?
Zwiń
X
-
Podpinam się pod ten temat z pytaniem :
Auto ma przebieg 79tyś od nowości , ASO tłumaczy że wymiana paska w tym aucie ( O2 2006r.) dopiero przy 125tyś ...
Ja myślę aby wymienić przy około 95tyś , co wy proponujecie ?był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
skradziona Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TwelviWitam a ja mam pytanie dotyczące paska,kolega w oplu odczuł kiedy trzeba wymienić pasek.Czy to możliwe?Czy auto inaczej się zachowuje?
[ Dodano: Pią 08 Paź, 10 20:56 ]
Zamieszczone przez orzel720grizzly, Po ponownych rozmowach z kuzynem mechanikiem ustaliłem, że bezpiecznie będzie ok. 100 000 km tak więc mnie pozostało ok 15000 km ale każdy właściciel musi podjąć tę decyzję samemu
przy okazji chyba Grześ rozbebeszy mi cały motor i zobaczymy jak to się tam wszystko ma :twisted:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
W książce serwisowej do mojej O2 1.9 TDI BXE, 2008 rok, wymiana paska zębatego rozrządu jest fabrycznie określona na przegląd przy 150'000 km.
I tak zamierzam zrobić przy ok. 120 kkm, ale przy fabrycznych 150 kkm wymiana wcześniejsza niż 120 kkm byłaby raczej przesadą. W drugim samochodzie (Vectra CDTI) zrobiłem identycznie - rozrząd przy 120 kkm zamiast przewidzianych 150 kkm + pompa wody.
M.
[ Dodano: Sro 13 Paź, 10 08:30 ]
Zamieszczone przez AdamBAmalus, w 1.9TDI w roku modelowym 2008 wg książki serwisowej jest tylko podany graniczny przebieg paska i jest to 150kkm. Ale przy przebiegu 90kkm jest kontrola paska rozrządu i serwis ASO (jeżeli auto jest serwisowane w ASO) zależnie od jego decyzji rozrząd się wymienia lub jeździ się dalej. Więc ASO żeby nie ryzykować odpowiedzialności za zerwany pasek wymienia go przy 90kkm.
W roku 2009 przy okazji przeglądu w ASO dostałem "checklistę", na której było to opisane dokładniej:
Dla silników z pompowtryskiwaczami do RM2006 włącznie - co 120'000 km
Dla silników z pompowtryskiwaczami od RM2007 - co 150'000 km
Powyższe dotyczy wymiany paska zębatego, natomiast rolka napinająca co 240'000 km!
Ani słowa o kontroli przy okazji wcześniejszych przeglądów / mniejszych przebiegów.
W sumie całkiem nieźle, ja tam aż tak ryzykować nie będę i po 120 kkm zmienię kompletny rozrząd i pompę, ale takie interwały podawane przez ASO świadczą raczej pozytywnie o potencjalnej trwałości elementów i statystyce awarii.
M.666 4U
Komentarz
-
-
Pomocna informacja :wink:
Byłem w innym ASO , bardziej zaprzyjaźnionym i okazało się tak:
zdaniem wcześnejszego ASO wymiana paska przy 125tyś
jednak podjechałem do innego punktu i mechanicy w zaprzyjaźnionym ASO jednak powiedzieli , że to zbyt dużo i paski pękają :P więc cała prawda wyszła na jaw
Poprawnie :
Wymiana paska od 90tyś do 105 tyś MAXbył VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
skradziona Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO
Komentarz
-
-
f1983-rozmawiałem z mechanikiem,który korzysta ze stosownych szkoleń.Akurat jestem w bardzo podobnej sytuacji.Stwierdził,że jeśli samochód eksploatowany jest 5 lat a nie pokonał kilometrów na które jest obliczony to trzeba wymieniać pasek rozrządu.Chodzi o starzenie się materiału z którego wykonane są części.
Zrobisz jak chcesz,ja wymieniam-i tak tego nie uniknę a będę spokojnie cisnął na gaz.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukasz.zstSłyszałem że w każdym silniku diesla było inaczej ja mam silnik 1.9AXR i nie wiem do końca kiedy trzeba wymienić pasek i co w chodzi w składSpiesz się, nigdy nie wiesz kto Cię dogania
Komentarz
-
Komentarz